Mijn diensten

Schoof Marketing Advies

Wil je meer weten over wat ik doe? Het is mijn passie bedrijven te helpen met hun marketing - elke dag weer. Om te zorgen dat onze samenwerking zo soepel mogelijk verloopt, zijn er vele manieren waarop je met me kunt samenwerken. Mijn diensten kunnen allemaal worden toegespitst op jouw doelen, jouw bedrijf of jouw project. 

'Out of the box' denken is waar ik goed in ben! Ik zoek altijd naar oplossingen en ben positief! Ben je op zoek naar nieuwe manieren om je nieuwste project tot leven te wekken, laat mij dan een oplossing voor je bedenken. Op deze pagina vind je alle manieren waarop je met me kunt samenwerken.

Marketing coördinatie 

Ik ga graag praktisch voor je aan de slag. Dit kan zijn op het gebied van het uitwerken van een marketing plan of on- en offline marketing activiteiten. Ik heb een ruime ervaring in marketing coördinatie. Jarenlang ben ik bij Reed Business en Media Partners verantwoordelijk geweest voor de marketing van tijdschriften of andere producten. Daar heb ik ervaring gedaan met het opstellen, ontwikkelen, plannen en uitvoeren van marketingplannen op het gebied van direct marketing, telemarketing, advertenties, flyers, brochures, folders, online marketing, social media en evenementen marketing. Daarna heb ik zelf mijn merk ontworpen en uitgebouwd en drie webshops opgezet en onderhouden. Ik coördineer en plan graag binnen de door jou gezette tijdlijn en doelstellingen.

Albertine Bruinier-Verhoef - Eigenaar RoosenTijn Designerstore
"Nogmaals veel dank voor al je hulp"

Online marketing | Webshop | Advies & Uitvoering

Ruim 12 jaar heb ik ervaring opgedaan in het opzetten en onderhouden van webshops. Voor La Ligna heb ik destijds de webshop opgezet en onderhouden. Daarna heb ik mijn eigen drie webshops van nul af aan opgezet en onderhouden.

Ik heb een ruime ervaring met Magento, Lightspeed, Woocommercie in Wordpress en Prestashop. Maar ook met programma's als Mailchimp (mailings versturen), Social Media (Facebook, Insta, Linked-in, Twitter, Pinterest), online adverteren, Google bedrijfsaccounts opzetten, You Tube kanaal maken of jouw Bol.com shop opzetten en onderhouden. Vergeet de hele AVG wetgeving, jouw algemene voorwaarden en privacy statement niet...

Ik kan jou helpen door je advies te geven op het gebied van het opzetten en onderhouden van jouw webshops. Ik vind het ook superleuk om jou te helpen met het vullen van jouw webshop of het onderhouden van jouw webshop en kan je hierin ook SEO advies (zoekmachine optimalisatie) geven. Voor mijn eigen webshops heb ik onder andere een SEO strategie opgebouwd waarmee ik goed vindbaar was op de door mij gekozen zoekwoorden. Wil je een zoekmachine analyse laten uitvoeren, dat doe ik graag voor je en ik help je dan ook graag door advies te geven hoe je beter vindbaar ben bij zoekmachines. Uiteraard zijn er nog veel meer mogelijkheden die jij kunt inzetten, ik heb je daar graag bij!

Silke Bruining - eigenaar FunwithBlocks- www.funwithblocks.nl
"Afgelopen periode gebruik mogen maken van de expertise van Judith. Ondanks enige ervaring met webshops en SEO heeft ze mij enorm geholpen. Ik zou haar aan iedereen aanbevelen. Judith bedankt!"

Ellen van Duivenbooden - Eigenaar Nora's Tours
"Wat ben ik blij met al jouw adviezen en tips. Je hebt een duidelijke aanpak en jouw handleidingen zijn erg overzichtelijk. Nogmaals bedankt voor de hulp!"

Inge Kracht - Queen in Black
“Judith heeft heel veel praktijkervaring en dat is te merken. Ze weet echt waar ze het over heeft. Ze kwam met een aantal tips voor mijn verkoop, waar ik nog nooit aan had gedacht. En ze had gelijk, het werkt prima! Ook heeft ze me enorm geholpen met mijn website en webwinkel.”

Strategie & Marketing advies

Heb je jouw missie en visie goed voor ogen of zoek je daar hulp bij? Waar wil jij met jouw bedrijf naartoe de komende jaren en hoe ga je dit realiseren? Ik kan jou helpen door samen jouw missie, visie en marketing duidelijk voor ogen te krijgen en vast te leggen. Jij kunt er vervolgens mee aan de slag op korte en lange termijn en jouw medewerkers en klanten hebben duidelijk voor ogen wat jouw bedrijf voor staat en wat jouw bedrijf doet.

Trudy van der Hulst - eigenaar Break-Out-Intermezzo
"Ik ben erg tevreden met de geboden hulp van Judith. Ze heeft veel werk verricht in een relatief korte tijd, ze heeft mij goede handvatten aangereikt voor de toekomst. Judith is heel behulpzaam, open minded en ziet geen moeilijkheden en denkt in oplossingen. Kortom super tevreden en zal Judith zeker vragen voor hulp in de toekomst. "

Marketingplan maken voor jouw bedrijf

Maak jij elk jaar voor jouw bedrijf een marketingplan inclusief een budget analyse, omzet en afzet analyse? En evalueer jij dit regelmatig? Als je hulp nodig hebt bij het maken van jouw marketingplan, online en offline, vaak een combinatie van beiden, dan help ik je graag. Wie is jouw doelgroep, hoe wil je jouw doelgroep benaderen en waar zijn ze te vinden? Welke media zet ik daarvoor in en hoe moet ik praktisch gezien aan de slag met de media kanalen? Hoe evalueer ik of mijn marketingcampagnes effectief en efficiënt zijn? Hoe onderhoud ik een goede relatie met mijn klant, wat is daarvoor nodig en welke middelen zet ik daarvoor in? Wat is een realistische doelstelling op korte en lange termijn? Ik maak graag samen met jou of voor jou een marketingplan met realistische doelstellingen en evalueer deze graag regelmatig voor jou indien jij hier behoefte aan hebt

Jouw eigen merk opzetten! 

Wil jij je eigen merk opzetten? Daar komt behoorlijk wat bij kijken! Niet alleen jouw logo ontwerp, maar ook jouw complete uitstraling online en offline. Hoe stem jij al jouw uitingen af met elkaar zodat jij een eenduidige en duidelijke uitstraling hebt naar buiten. 

Heb je bijvoorbeeld gedacht aan het vastleggen van jouw merknaam, character en/of logo? Ik heb Ninie, mijn eigen merk, van nul af aan opgebouwd en neergezet. Ik kan jou helpen door je te adviseren, mijn ervaringen te delen of je helpen met de uitvoering van het opzetten van jouw merk. Waarom? Jij wilt jouw merk waarschijnlijk professioneel neerzetten in de markt en succesvol zijn binnen de door jou gestelde termijn en zoals jij het nu in gedachten hebt.
 
Daar hoort bij dat jij jouw vormgeving en teksten de uitstraling op een herkenbare manier weergeeft op elk medium dat je gaat gebruiken. Weet je al welke media je wilt gaan gebruiken of zoek je hier hulp bij? Heb jij jouw doelstellingen (omzet en afzet, maar ook naamsbekendheid en branding) duidelijk in beeld voor jezelf? Hoe ga jij jouw productie proces beheren? Ik kan je helpen met het opzetten van jouw kledinglijn indien je dit wenst en producenten aanbevelen. Ga je in het buitenland produceren? Daar zitten behoorlijk wat haken en ogen aan. Hoe ga je om met import en export? Heb je nagedacht hoe jouw producten bij jouw klanten gaan komen en welk gevoel jouw klant krijgt als hij of zij jouw product voor het eerst gaat ontvangen?

Van folder, brochure of flyer tot de social media kanalen... de website of webshop... e-mailmarketing, jouw product, de levering van jouw product aan de klant... de klantenservice, hoe ga je om met klachten en complimenten... welk review programma ga jij gebruiken.... jouw fysieke winkel in combinatie met jouw webshop of de juist de extra dienst die je wil aanbieden... alles wil je graag op elkaar afstemmen, maar hoe doe je dat? 

Ik kan je ook advies geven over de opzet en uitbouw van jouw merk, de doelstellingen, de marketing kanalen die je wil gaan gebruiken, maar ook over de b-to-b markt versus de b-t-c markt. Waar ga jij jouw merk op de markt zetten beide markten tegelijkertijd of misschien eerst b-t-c en daarna uitbouwen naar b-t-b of juist andersom? Ga je je richten op de complete markt of ga je je richten op een niche in de markt. 

Ik wil je heel graag meenemen in mijn ervaringen en kan je helpen waar jij mij nodig hebt of dit nu het hele traject is of dat je vooraf jouw idee wil polsen met een ervaren marketeer die zelf een merk op de markt heeft gezet en advies wil inwinnen.

Evenementen coördinatie

Wie kent ze niet de Libelle Zomerweek en de Margriet Winterfair? Ik heb ruime ervaring in planning, standbouw, marketing vooraf, opbouw, deelname aan beide beurzen en afbouw en evaluatie. Maar ook kleinere evenementen die je zelf kunt organiseren in jouw regio. Bij La Ligna was ik evenement coördinator voor een stand van 100 m2 bij de Libelle Zomerweek en Margriet Winterfair. Daarna heb ik zelf jaren met mijn eigen merk deelgenomen aan beide beurzen, daar komt nogal wat bij kijken: standbouw, marketing, promotiemateriaal, inkoop en/of productie, personeel, verzekeringen, op- en afbouw en natuurlijk de daadwerkelijke deelname aan zo'n groot evenement want hoe bereik je dagelijks de tienduizend potentiële klanten die naar deze evenementen komen voor hun dagje uit en wat zijn de resultaten voor jouw bedrijf tijdens de beurs en het effect daarna? 

Ik adviseer je graag en heb bijna 10 jaar ervaring door van begin tot eind alles te coördineren, van standbouw door daadwerkelijk aanwezig te zijn tijdens het evenement en evaluatie of het organiseren van een evenement dat jij samen met meerdere bedrijven wil opzetten in jouw regio, hoe gaat dit en wat kun je doen om het een geslaagd evenement te laten zijn (praktisch gezien: hoe haal je jouw doelstellingen op omzet/afzet gebied, maar ook is jouw branding en jouw naamsbekendheid in zicht en verbeter je dit door deelname aan een evenement).

Ik nodig je graag uit om samen een kop koffie of thee te drinken....

Waarom? Omdat ik heel graag in gesprek ga om erachter te komen waar jij als klant nu precies behoefte aan hebt op marketing gebied. Ben jij op zoek naar een praktische marketeer die direct aan de slag gaat of zoek je iemand die helpt jouw marketing op te zetten en uit te bouwen. Wil je jouw merk opzetten, waar begin je dan? Heb je jouw doelstellingen concreet? Weet je welke mogelijkheden er zijn op marketing gebied en wat de effecten zijn op korte en lange termijn? Ik adviseer je graag en nodig je uit om op mijn kantoor inspirerend in gesprek te gaan om te kijken waar jij naartoe wilt met jouw bedrijf.

Auditing

Momenteel werk ik parttime als auditor voor DMCC Nederland (op freelance basis). Als auditor beoordeel ik de dienstverlening van de meeste grote A-merken op het gebied van telemarketing, colportage of affiliate marketing (energiebedrijven, uitgeverijen en loterijen). Ik werk efficiënt en effectief en behaal de doelstellingen en resultaten voor mijn klant volgens planning. Ik kan vanwege mijn verplichtingen met DMCC Nederland geen andere auditing werkzaamheden voor andere bedrijven uitvoeren, maar ik neem mijn audit ervaringen mee in mijn werkzaamheden die ik voor jouw bedrijf kan gaan uitvoeren.

Patrick Jordens - eigenaar DMCC Nederland
"Ik werk fijn samen met Judith en dat al voor zo'n 7 jaar. Judith is prettig in de omgang, loyaal aan onze organisatie, vol met goede ideeën en je kunt altijd van haar op aan. Ik beveel Judith met plezier aan!"